کد خبر: 1214664
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی مردم‌یار و مردم‌محور، تسهیلات اشتغال‌زا (تبصره ۱۶)، جهاد روشنایی و تأمین پنل‌های خورشیدی مورد نیاز و راه‌اندازی دهکده مقاومتی چهار رویکرد قرارگاه اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آیند که با تلاش بی‌وقفه و جهادی مجموعه قرارگاه بسیج سازندگی سپاه فتح، در محور‌های ذکرشده از حیث عملکرد و جذب اعتبارات رتبه‌های برتر کشوری به این استان رسیده است
محمدرضا هادیلو
جوان آنلاین: طی یک دهه اخیر رهبر معظم انقلاب با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شعار سال را بر پایه اقتصاد نامگذاری فرموده و با تأکید بر رونق اقتصاد و اتکا بر توان داخلی، اقتصاد بدون نفت را از مهم‌ترین عوامل توسعه و پیشرفت کشور عنوان داشته‌اند. به همین منظور و در راستای تأکیدات معظم‌له، قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد جهت حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار، طرح‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده و مشغول عملیاتی کردن آنهاست که با برنامه‌ریزی و تلاش گروه‌های جهادی و حضور مردم در میدان توانسته است در زمینه توسعه صندوق‌های قرض‌الحسنه، احداث دهکده اقتصاد مقاومتی، جذب تسهیلات تبصره ۱۶ و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص دهد. 
 
 
در کهگیلویه‌و‌بویراحمد اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است. راه‌اندازی دهکده‌های اقتصاد مقاومتی و تأسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه که حالا تعاونی‌ها را به همراه دارند، در کنار اقدامات گروه‌های تخصصی جهادی بار محرومیت این منطقه را سبک‌تر کرده است. 
دهکده اقتصاد مقاومتی این منطقه فعالیت‌های مختلفی را در دستور کار دارد که نتیجه آن ایجاد اشتغال برای ساکنان شهر‌ها و روستاهاست. 
مسئول قرارگاه بسیج سازندگی کهگیلویه‌و‌بویراحمد در تشریح فعالیت و عملکرد این قرارگاه در راستای مأموریت‌های اقتصاد مقاومتی می‌گوید: قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح استان یکی از سه حوزه مهم بسیج سازندگی در جهت تحقق شعار سال و تکیه بر نیرو‌های جوانان جویای کار فعالیت خود را حول چهار رویکرد اساسی پایه‌گذاری کرده است.
سرهنگ پاسدار ناصر صالحی، صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی مردم‌یار و مردم‌محور، تسهیلات اشتغال‌زا (تبصره ۱۶)، جهاد روشنایی و تأمین پنل‌های خورشیدی مورد نیاز و راه‌اندازی دهکده مقاومتی را چهار رویکرد قرارگاه اقتصاد مقاومتی عنوان و تصریح می‌کند: با تلاش بی‌وقفه و جهادی مجموعه قرارگاه بسیج سازندگی سپاه فتح، توانسته‌ایم در محور‌های ذکرشده از حیث عملکرد و جذب اعتبارات رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص دهیم.
وی با ارائه آمار از عملکرد سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه‌و‌بویراحمد به جذب بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان در موضوع اعتبارات تبصره ۱۶ اشتغال‌زایی اشاره می‌کند و می‌افزاید: در بحث جهاد روشنایی و احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس پنج کیلووات خانگی تاکنون ۶۷ نیروگاه ساخته شده و در مدار تولید برق قرار گرفته است.
صالحی از تشکیل ۸۷ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی مردم‌یار و مردم‌محور در سال جاری خبر می‌دهد و با بیان اینکه قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی کهگیلویه‌و‌بویراحمد در موضوع راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی نیز فعالیت‌های چشمگیری داشته است، اضافه می‌کند: در دهکده اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های مختلف در زمینه تولید مصنوعات، تولید فنس، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، پرورش کرم میلورم و کارگاه گلاب‌گیری، علوم دامی، باغات و کشت حبوبات جهت اشتغال جوانان جویای کار راه‌اندازی شده است. جانشین قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح با بیان اینکه گروه‌های جهادی شهدای سلامت و شهید جلیل یاسوج با حضور ۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور در مناطق محروم و کمتربرخوردار بخش لوداب به گروه‌های هدف خدمات رایگان ارائه دادند به «جوان» می‌گوید: این گروه‌های جهادی در زمینه‌های پزشکی، دامپزشکی، مامایی، دندانپزشکی، پرستاری، اقدامات فرهنگی و عمرانی فعالیت داشته‌اند.
سرگرد پاسدار محسن عباسیان با تأکید بر اینکه این اردوی جهادی قرار بود سه روزه باشد که تا یک هفته به طول انجامید، توضیح داد: در این مدت به حدود ۳۰۰ نفر خدمات درمانی، حدود ۶۰ نفر خدمات دندانپزشکی، حدود ۶۰ نفر خدمات مامایی و آموزشی ارائه شد.
وی با اشاره به خدمات دامپزشکی این گروه‌های جهادی به جامعه هدف نیز گفت: گروه‌های جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اقدام به واکیسناسیون هزارو ۵۰۰ رأس دام و توزیع سم بین دامداران این منطقه کردند.
سرگرد عباسیان برگزاری جشن تکلیف، قصه‌گویی و همچنین رنگ‌آمیزی مدرسه را نیز از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی این گروه‌های جهادی عنوان کرد. 
 
 صندوق‌هایی که به تعاونی می‌رسند
صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار و مردم‌محور که با هدف ایجاد اشتغال و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای کمک به بهبود معیشت مردم تشکیل شده‌اند، از سوی اعضا در مناطق روستایی، محلات شهری و عشایر راه‌اندازی می‌شوند؛ صندوق‌هایی که آورده اولیه و تصمیم‌گیری برای آن‌ها به وسیله اعضا و مدیرانی که خودشان انتخاب می‌کنند، صورت می‌گیرد. 
در کهگیلویه‌و‌بویراحمد، قرض‌الحسنه‌های مردم‌یار و مردم‌محور به تشکیل ۸۲ تعاونی و ۵۹ بازارچه فروش محصولات تولیدی در این استان منجر شده‌اند که این امر برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب‌وکار خرد و خانگی بسیار مؤثر بوده است. 
بر همین اساس و در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کمک به اشتغال خرد و خانگی حوزه اقتصاد مقاومتی قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد اقدام به حمایت از صندوق‌های قرض‌الحسنه از حیث اعزام تسهیلگر به نواحی مختلف استان برای راهنمایی، آموزش، تسهیلگری و رایزنی با بانک‌های عامل جهت اعطای تسهیلات تشویقی می‌کند. در همین راستا و به منظور اطلاع از روند اعطای تسهیلات و تأثیر آن در رونق کسب‌وکار خرد و خانگی، جلسات کارگروه اشتغال‌زایی صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار و مردم‌محور در شهرستان‌های مختلف استان با حضور دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح برگزار می‌شود تا خواسته‌ها و نیاز‌ها ابتدا احصا و برای رفع و حل آن‌ها برنامه‌ریزی شود. 
 در همین رابطه دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان کهگیلویه‌وبویراحمد که در جلسه کارگروه اشتغال‌زایی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار و مردم‌محور شهرستان گچساران حضور داشت، با اشاره به سابقه تشکیل این صندوق‌ها گفت: صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی مردم‌یار و مردم‌محور از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرده‌اند و تاکنون تعداد ۶۸۷ صندوق با تعداد ۲۶ هزارو ۶۰۶ نفر عضو تشکیل شده که از حیث کمی و کیفی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حائز رتبه برتر کشور شده است.
دکتر حسین پسنده با بیان اینکه در سال جاری تعداد ۸۷ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی مردم‌یار و مردم‌محور تشکیل شده است، ادامه داد: بسیج سازندگی در شهرستان گچساران توانسته است با تعامل و انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن و استفاده از ظرفیت تسهیلگران این بنیاد، تعداد ۲۲ صندوق راه‌اندازی را در چهارماهه نخست امسال راه‌اندازی کند.
وی با تقدیر از تعامل و حمایت خوب صندوق کارآفرینی امید از صندوق‌های قرض‌الحسنه اظهار داشت: حمایت صندوق کارآفرینی امید موجب پایداری صندوق‌های قرض‌الحسنه خرد محلی شده و مبلغ ۵ میلیارد تومان تسهیلات جهت رونق کسب‌وکار‌های خرد خانگی به این صندوق‌ها تزریق شده است.
دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح از اعطای بیش از ۶ هزارو ۵۰۰ فقره تسهیلات جهت رونق کسب‌وکار خرد و خانگی خبر داد و با اشاره به تأثیر راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در زمینه اشتغال پایدار و رونق کسب‌وکار ادامه داد: صندوق‌های قرض‌الحسنه به تشکیل ۸۲ تعاونی و ۵۹ بازارچه فروش محصولات تولیدی در سطح استان منجر شده‌اند که این امر برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب‌وکار خرد و خانگی بسیار مؤثر بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار